2010/01/12

Tigi Tower

Jälleen kerran empiirisiä tutkimustuloksia Tigien ihmeellisestä maailmasta. Kaikki kyseisen merkin mönjät tuoksuvat huumaavalta, mutta itse vaikutusten vuoksi pidän eniten muotoilutuotteista. Niitäkin käytän suhteellisen vähän. Kävin eilen kampaajalla, ja hiusjuttua pursuaa siis ovista ja ikkunoista, mutta koska haluan ensin kokeilla aivan liikaa lyhentyneen tukkani laittamista jollain muulla tapaa kuin suoristamalla, asiaa siitä tulee vasta myöhemmin tällä viikolla. Sitä ennen täytyy vähän Tigeillä.

Aiemmin olen miettinyt näistä neljästä kolmen vaikutuksia. Nyt olen kenties vähän tarkentanut mielipiteitäni. Ja jos en ole, niin kertaushan on toki aina paikallaan. Lähdetään siis huipulta.




• Maria oli pettynyt Control Freakiin, mutta olen tullut siihen tulokseen, että tämä toimii oikeasti vain suorassa tukassa. Kiharoissa vaikutus on liian minimaalinen (vaikka ennen käytin tätä itsekin kiharoihin). Suoriin hiuksiin aine tuo hivenen kiiltoa, mutta ei rasvoita niitä. Lisäksi pörröisyys pysyy paremmin aisoissa. Kuten tuotteiden valmistajat usein mainostavat, parhaat tulokset todennäköisesti saadaan käyttämällä koko sarjan tuotteita niin pesussa kuin muotoilussakin. Ainakin Nadja vannoo niiden nimeen :)

• Itselleni Rock Out Shine Blaster on ollut pettymys, vaikka sitä monessa paikassa onkin hehkutettu. Todennäköisesti ongelma johtuu vain siitä, etten osaa käyttää ko. ainetta, vaikka olen kyllä lähes ahkerasti harjoitellut. Laitan sitä aina joko liian vähän, jolloin kiharat imevät tökötin sekunnissa ja vaikutus haihtuu ilmaan, tai liian paljon, jolloin lopputuloksena on läsähtänyt ja limainen hiuslaite. Puuh. Kuivattavaa vaikutusta en juurikaan edellä mainituista syistä ole edes testannut. Kampaaja kuitenkin laittoi kiiltoseerumia päähäni ennen föönausta, ja kai ne hiukset nopeammin kuivuivat. Suoristuksen jälkeen lopputulos näyttää kuitenkin tyvestä jo hieman likaiselta, vaikka juurihan ne hiukset pestiin... (ehkä tämä on kampaajan moka, eikä aineen) Joka tapauksessa vaikka olisi kuinka rock ja pop, ei tämä ansaitse paikkaansa hyllyssäni. Tai sitten tarvitsen vieläkin lisää harjoitusta.

Foxy Curls -mönjää olen kehunut aiemminkin - se todella piristää kiharoita! Ja tuoksuu niin järjettömän hyvälle, että omaa tukkaansa tekee mieli nuuhkia koko päivä. Itse suosin arkikampauksena hiuksiini usein kevyttä suoristusta niin, että saan kasaripehkon nätisti laineille. Joskus kiharamönjä voi olla liikaa, ja suoristuksen vaiva ikään kuin valuu hukkaan. Joskus taas suoruus on mennyt överiksi, ja pieni määrä Curls Rockia täydentää lopputulosta.

• Suurin rakkauteni tällä hetkellä on Love Peace & Planet -sarjan Eco Freako texturiser. Nimensä mukaisesti se antaa teksuuria, kolmiulotteisuutta, tietynlaista takkuisuutta. Vaikka tuote ei pörrötä, sleekiä vaikutusta on turha odottaa! Itse vihaan vastapestyjä hiuksia: niiden hentoisuutta, latteutta, käsittelyn mahdottomuutta. Texturiser tuo tukkaan juuri sopivasti eloa. Aluksi mömmö vaikuttaa vain tahmaiselta, mutta se imeytyy (?) kuontaloon nopeahkosti ja tuo siihen ilmavuutta. Me like! Lisäksi näin kuivissa hiuksissa sen tietynlaisesta 'likaannuttavasta' efektistä ei ole haittaa. Jos joku on testannut tätä suoriin, ohuisiin hiuksiin, haluaisin kuulla kommentteja!

(Myös joululahjaksi saatu Root Boost on ollut testissä ja näyttää tekevän sen minkä lupaa, mutta vaatii vielä muutamia käyttökertoja, jotta tutkimuksen tuloksen virhemarginaali olisi mahdollisimman pieni!)

8 comments:

  1. Melkoinen sattuma. Ostin juuri alennusmyynneistä Root Boostia. En juurikaan käytä hiustuotteita shampoon ja hoitoaineen lisäksi, mutta viime aikoina latistunut tukka kaipasi piristystä.
    Aine tosiaan tekee mitä lupaakin.. Ensimmäisellä kerralla en ollut uskoa silmiäni kun nostin pään innokkaan föönaamisen jälkeen ja vilkaisin peiliin. Ongelmaksi muodostuikin lähinnä painovoimaa uhkaavien, vaakatasossa leijailevien hiusten saaminen vähän maltillisempaan kuosiin:P Mutta pisteitä täältä Root Boostille siis.
    /Hannele

    ReplyDelete
  2. Mäkin olen ihastunut tuohon Foxy Curls Contour Creamiin :) Sain sen Foxy Curls -setin (johon kuului siis tuo mönjä, shampoo ja hoitoaine) mukana, hintaakaan ei siis tullut sille paljon. Jättää tukan pehmeäksi ja niin hyväntuoksuiseksi, ihan kuin tuo shampoo ja hoitiskin.

    Ja samanlaisia kokemuksia mulla ton Shine Blasterinkin suhteen. Joko sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta tukkaan, tai sitten se lähmää ja rasvoittaa. Mä odotin niin paljon tolta tuotteelta kun koko blogosfääri sitä hypettää, mutta ei sit! :(

    ReplyDelete
  3. Mullakin on tota Contour Creamia, mut mä käytän sitä aina vähän liikaa ja sit tulee naruhiuksia x) Mut ihana tuoksu <3 Ja hyvä tuote kun osaa käyttää!
    ja mikä sattuma, mäkin oon kelaillu tota Root Boostia! Oon tosin ollu kahen vaiheilla kun tuntuu niin ihmeelliseltä ajatukselta, että tällänen pehko tarvis jotain kohotusta, mutta niin se vaan tosta juuren kohdalta meinaa läsähtää... :P Ja nyt sait mut kiinnostuun myös tuosta texturiserista x) Apua!

    Torstaina parturi.... Oliskohan pari uutta hiustuotetta samalla ihan pop... x)

    ReplyDelete
  4. Mulla on kanssa tota control freakkia ja vielä jättiputeli. En tykkää siitä yhtään ja melkoista tuskaa on yrittää käyttää sitä pois :D Noin puolessa välissä mennään. Haluisin jo päästä käsiksi laatikossa odottaviin aussieihin. (ja hyllyn päällä oleviin toffee tigeihin ja joicot ois kans kiva saada loppuun ja lorealit ja... :D)

    ReplyDelete
  5. Minä käytän Shine Blasteria mutta minulla onkin suorat nirunaru-hiukset ;O) Samoin käytän Rockstar shampoota ja hoitoainetta sekä hiuslakkaa, ihan hemmetin hyvää kamaa.. Joululahjaksi KOIRAMME saivat Tigin PetHead shampoota ;O)

    ReplyDelete
  6. Mää taas tykkään kauheasti tuosta shine blasterista! Yleensä laitan sitä kosteisiin hiuksiin (enkä tosiaan sinne juureen, niinkuin kampaajasi :D) ja föönailen. Sitten suoristelen muiden aineiden kanssa ja lopuksi saatan vielä lisätä hieman Shine Blasteria latvoihin, mulla kun on todella karhea hiuslaatu. Tykkään ja toimii!

    Mulla on siis ruskeat, paksut ja karheat hiukset, sellaiset taipuisat.

    ReplyDelete
  7. Hannele, jännä aine tosiaan se Root Boost! Ja kertomastasi päätellen tosi tehokas :P Mulla on ollut vähän ongelmia sen suuttimen kanssa, en tiedä onko se jotenkin rikki tai jotain, kun tuntuu suihkivan ainetta kaikkialle muualle kuin mihin pitäisi.. Mutta pitääpä testailla vielä.

    Sagu, oi, olen ehkä vähän kade kiharapaketistasi ;) Ja kiva kuulla, etten ole ainoa joka ei tajua Shine Blasterin hienoutta! Vaikka eihän se tietysti kivaa ole, että hankkii kalliin tuotteen joka ei sitten toimikaan odotetulla tavalla :/

    Maria, joo, saa olla vähän varovainen sen creamin kanssa ettei lätki liikaa ;P Root Boost on kyllä jännä, ja luulisi ettei mullakaa olisi sille käyttöä, mutta ainakin näin talvisaikaan tukka helposti latistuu pipon alla. Texturiser on kyllä kans kivuus! Mutta senkin kanssa saa varmaan olla aika varovainen. Sitähän löytyy myös spray-muodossa Rockaholic-sarjasta :)

    NooranElämää, se on kumma miten joskus purkkien loppuun kuluttaminen voi olla niin vaikeaa :D Kun tekisi jo mieli ostaa uusia! Mä kyllä ihan tykkään Control Freakista, mutta mullakin on toi puteli ollut jo 2 tai 3 vuotta ja siitä on edelleen puolet jäljellä :P

    Mikaela, oi, PetHead!! Loistavaa :D Tigin hiuslakkaan voisin minäkin panostaa, sitten ehkä noin kahden vuoden kuluttua kun tarvitsen uutta lakkaa, oon niin huono käyttämään sitä.. Eikä lakka kyllä mun tukalle kauheesti sovikaan. Mutta pidetään mielessä!

    riinam, hyvä että se sulle toimii :) Kampaaja laittoi blasteria koko hiuksiin ennen föönaamista, ja koska mulla tyvi on huomattavasti paremmassa kunnossa kuin latvat, se näyttää siellä ihan erilaiselta.. Eikä varmasti edes rasvaiselta jos hiukset olisivat koko pituudelta samannäköiset, mut kun ei :D Outoa silti, kun mun hiuslaatu taitaa olla aika sama kun sun. Tai sitten mulla on vielä kuivemmat. No, täytyy kokeilla vielä ennen kuin heittää hanskat tiskiin!

    ReplyDelete
  8. Minulla on tuota ylintä ja alinta ja olen tykännyt molemmista. Minulla on myös tuota Love Peace & Planet -sarjan Free Ur Mind -hiuslakkaa. Se tuoksuu hyvälle, ei myrkylle niin kuin useimmat, mutta ei ole kauhean ytyä. Minulla olikin ennen Tigin Maxxed-Out Massive Hold -lakkaa pumppupullossa, joka oli sellaista tököttiä että hiukset jähmettyivät paikoilleen niin kuin veistos. Että siihen verrattuna varmaan mikä tahansa lakka on aika hentoista.

    Kampaaja yrittää nykyään aina myydä minulle Lanzaa, mutta kun nuo Tigit näyttää niin kivoilta :D

    ReplyDelete